23 Şubat 2015 Pazartesi

KUMKUAT REÇELİ

Herkese merhabalar;
Narenciye cenneti ANTALYA 'da yaşamanın en güzel yanlarından birisi bol çeşitli meyveleri. Bir İZMİR 'li olarak bu meyvenin ismini ilk kez duyuyorum. Kabuğuyla yenen tek narenciyeymiş. Tadı harika portakal gibi ama aroması daha bi değişik :) kısacası anlatılmaz yaşanır :)
Meyveyi ilk gördüğümde aklıma hemen reçelini yapmak geldi. İnternetten biraz araştırdım reçelinin de güzel olduğunu okudum. Veee kolları sıvadım.
TARİF:
1kg kumkuatımızı kaynamış suya atıp 10 dk kadar kaynatıyoruz ki acılığı gitsin.
Sonra suyunu süzüp soğumaya bırakıyoruz. Soğuyunca meyvelerimizi ortadan ikiye bölüp içindeki çekirdekleri çıkarıyoruz. İsteyenler bütün halde de bırakabilir ama çekirdekleri rahatsız edebilir ben çıkarmayı tercih ettim.
Çekirdeklerini çıkardığımız meyvelerimizi tencereye bir sıra meyve bir sıra şeker şeklinde koyup sulanması için 1 gece bekletiyoruz.
Sulanan kumkuatlarımıza 3 su bardağı su ekleyip reçel kıvamını alana kadar kaynatıyoruz ben yaklaşık 1 saat kısık ateşte kaynattım. Son olarak yarım limonun suyunu ekleyerek 1-2 dk daha kaynatıp reçelimizi sıcak halde kavanozlara dolduruyoruz.
 

AFİYET OLSUN...:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder